Посольство України в Республіці Македонія

6, Київ 15:58

Питання-відповіді

Відповіді на типові запитання громадян

Паспортні питання

1. Мені виповнилося 45 років та я би хотіла через Посольство України в Республіці Македонія вклеїти фото у свій внутрішній паспорт. Яким чином я можу це зробити?

Посольство України в Республіці Македонія не може допомогти Вам у вирішенні цього питання. Дипломатичні представництва України за кордоном не мають повноважень щодо внесення змін до паспортів громадянина України (внутрішніх паспортів). З питання вклеєння фото у зв’язку з досягненням 25-річного або 45-річного віку Вам необхідно звернутися територіального підрозділу ДМС України за місцем проживання в Україні. Детальніше тут.

2. Я уклала шлюб з громадяином Македонії та змінила прізвище. Чи можу я обміняти паспорт громадянина України для виїзду за кордон через Посольство на нове прізвище?

Так, Ви можете звернутися в Посольство з метою обміну паспорта у разі:

-  оформлення виїзду на постійне проживання до Республіки Македонія. У такому випадку у Вашому закордонному паспорті повинна бути відмітка «постійне проживання в Республіці Македонія».

-   заміни паспорта громадянина Україна (внутрішнього паспорту) на нове прізвище за місцем постійного проживання в Україні.

З відповідною інформацією щодо оформлення паспорта Ви можете ознайомитися тут.

 3. У мене закінчується термін дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон. Можу я його продовжити чи потрібно обмінювати закордонний паспорт на новий?

 Так, Ви можете звернутися до Посольства з метою продовження термін дії паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

 Водночас, хотіли би привернути Вашу увагу на той факт, що  26 червня 2013 року Радою ЄС були схвалені технічні зміни до Кодексу Шенгенських кордонів, які набрали чинності 19 липня 2013 року, за виключенням окремих положень. Вони передбачають нові вимоги щодо дійсності проїзних документів при в’їзді до країн ЄС громадян третіх держав, а саме: «проїзний документ повинен бути виданий не раніше, ніж протягом останніх 10 років».

У цьому зв’язку з метою уникнення  проблем під час подорожей країнами ЄС, при закінченні терміну дії паспорта громадянина для виїзду за кордон рекомендуємо Вам не продовжувати термін дії паспорта, а звернутися із клопотанням щодо оформлення нового закордонного паспорту.

4.  У мене закінчилися вільні сторінки у паспорті, але в ньому є дійсна віза. Чи можу я при оформленні нового паспорту залишити паспорт із дійсною візою?

 Так. На Ваше письмове звернення залишити старий закордонний паспорт до моменту закінчення дійсної візи та зобов’язання  здати його після закінчення строку дії візи, паспорт не вилучатиметься при видачі нового закордонного паспорта.  При цьому цей паспорт буде анульовано (шляхом проставлення дірок діркопробивачем на машинозчитувальній  зоні) крім сторінки, де проставлена діюча віза на в`їзд до іноземної країни, строк дії якої не закінчився.

 5. Чи можу я мати на руках два паспорти для виїзду за кордон?

Так, можете. У  разі  здійснення регулярних поїздок за кордон та необхідності при цьому завчасного оформлення віз для в'їзду до іноземних держав за обґрунтованою заявою громадянину може бути оформлено другий паспорт.

6. Я подаю документи на новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон. У моєму старому паспорті написання прізвища/імені відрізняється від написання їх в посвідці на проживання. Чи можу я викласти своє прізвище/ім`я відповідно до написання їх в документах, виданих компетентними органами Республіки Македонія?

Згідно з чинним законодавством України, на письмове  звернення громадянина написання прізвища та імені латинськими літерами може бути виконано відповідно до їх написання у документах, виданих відповідними органами іноземної держави.

7. Відомості про мою дитину внесені до мого  закордонного паспорту, але їй виповнилось 5 років. Чи можу я звернутися в Посольство із заявою вклеїти фото дитини в мій паспорт.

 Ні. Вам необхідно буде звернутися із клопотанням щодо оформлення Вашій дитині окремого закордонного паспорту. З відповідною інформацією щодо оформлення паспорта Ви можете ознайомитися тут.

 8. У Посольстві я оформила новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон у зв’язку із втратою на території Республіки Македонія свого попереднього  паспорта. Але пізніше я знайшла свій  старий паспорт. Чи можу я далі ним користуватися?

Ні. Ваш паспорт було оголошено недійсним. Ви маєте здати його для знищення в найближчу консульську чи дипломатичну установу України (якщо Ви перебуваєте за кордоном) або до найближчого обласного управління Державної міграційної служби України (якщо Ви перебуваєте в Україні).

 9. Чи потрібно оформлювати дитині окремий паспорт, якщо її дані внесені в мій закордонний паспорт?

 Якщо Ваша дитина подорожує разом з Вами, її фото вклеєне в паспорт (для дітей віком від 5 років), то Ви можете не оформлювати їй окремий паспорт (за умови, якщо країна, в яку Ви їдете, не вимагає наявності окремого паспортного документа у дитини).

 10. З якого віку я можу оформити своїй дитині паспорт громадянина України для виїзду за кордон?

 З народження. Дітям віком до 16 років (у т.ч. і новонародженим) оформлюється окремий паспорт на 4 роки.

У разі народження дитини на території Македонії та необхідності термінового повернення разом з дитиною в Україну, батьки дитини можуть звернутися до Посольства з клопотання про оформлення дитині Посвідчення особи на повернення в Україну.

 ВАЖЛИВО! Для оформлення паспорта/посвідчення особи на повернення в Україну батьки дитини, народженої за кордоном після 01.03.2001 року, подають до Посольства довідку про реєстрацію громадянства України дитини за народженням. 

 УВАГА !!! З урахуванням змін в чинному законодавстві України у сфері документування дітей паспортними документами, після 1 квітня 2015 року Посольство не приймає документи щодо внесення даних дітей/вклеєння фотокарток до паспортів батьків.

 Паспорти/ проїзні документи дитини, які згідно з законодавством були видані до запровадження нових паспортів, є дійсними протягом строку зазначеного у таких документах.

 Крім того, для виїзду дітей за кордон можуть також використовуватись паспортні документи одного з батьків дитини, відомості про яку були внесені до такого паспорта.

 11. Під час здійснення туристичної подорожі я втратила закордонний паспорт на території Республіки Македонія. Яким чином я можу оформити новий паспортний документ та як мені повернутися в Україну?

Вам необхідно невідкладно звернутися до найближчого поліцейського відділення та отримати довідку про те, що Ви зверталися в поліцію з питання втрати паспорта. Після цього Ви звертаєтеся до Посольства. В залежності від терміну Вашого перебування на території Республіки Македонія Ви можете звернутися до Посольства із клопотанням щодо оформлення нового паспортного документу (детальніше) або посвідчення особи на повернення в Україну.

 ВАЖЛИВО! У Посольстві встановлено нове обладнання для оформлення біометричних паспортів ( у т.ч. передбачено зняття відбитків пальців). Як показує практика, у разі оплати заявником витрат за міжнародну експрес доставку  паспорта громадянина України для виїзду за кордон (додатково приблизно 50 доларів) термін його оформлення з моменту звернення до установи до моменту доставки до Посольства складає два-три тижні.

 Для отримання посвідчення заявник подає такі документи:

 1. Довідку щодо втрати паспортного документу.

2. Заповнити заяву-анкету встановленого зразка (видається Вам консульським працівником).

3. Надати дві кольорові фотокартки розміром 3,5 х 4,5 см.

4. Документи, які дозволяють ідентифікувати особу заявника, установити Ваше місце проживання в Україні та підтвердити належність до громадянства України.

5. Квитанцію про сплату консульського збору. Консульський збір за вчинення консульських дій у Посольстві сплачується заявниками у безготівковому вигляді на окремий рахунок, відкритий у Комерційному банку Скоп’є.

 Консульський збір за оформлення посвідчення особи на повернення в Україну складає:

 40 дол. США (20 дол. США + 20 дол. США) – 20 дол. США - за розгляд заяви та 20 дол. США – за видачу посвідчення;

При наданні заявником вищезазначених документів посвідчення має бути оформлене в день подання громадянином відповідної заяви та видане без попереднього запиту до органів внутрішніх справ за місцем проживання такого заявника в Україні.

 У разі відсутності в заявника документів, що посвідчують його особу та підтверджують належність до громадянства України, дипломатичне представництво України надсилає запит до органів внутрішніх справ за місцем реєстрації заявника в Україні з метою підтвердження його належності до громадянства України та ідентифікації особи за фотокарткою.

Я маю дозвіл на тимчасове проживання в Республіці Македонія. У мене закінчується термін дії паспорта. Чи можу я оформити новий паспорт громадянина України для виїзду за кордон, не виїжджаючи з Республіки Македонія?

 Оформлення документів дитині, яка народилися на території Республіки Македонія

1. У мене народилася дитина на території Республіки Македонія. Які документи необхідно надати для реєстрації дитини громадянином України?

 Процедура реєстрації дитини громадянином України відбувається на підставі частини 1 статті 7 Закону України "Про громадянство України в редакції від 18.01.2001 року, який набув чинності 1 березня 2001 року.

 Для оформлення набуття громадянства України за народженням (п. 15 "Порядку провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень", затвердженого Указом Президента України від 27.03.01 № 215/2001), один з батьків дитини, який на момент народження був громадянином України, подає такі документи:

 а) заяву про оформлення набуття особою громадянства України за народженням (видається консульською посадовою особою);

 б) копію свідоцтва про народження дитини. Документ, виданий компетентними органами РМ, необхідно перекласти на українську мову та завірити у нотаріуса. Проставлення  штампу «Apostille» не потрібно;

 в) копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

 Після прийняття керівником закордонної дипломатичної установи рішення про набуття дитиною громадянства України за народженням, дитина реєструється громадянином України та Вам видається відповідна довідка.

 ВАЖЛИВО! Процедура реєстрації дитини громадянином України та отримання відповідної довідки безкоштовна, консульський збір не сплачується.

 УВАГА !!! З урахуванням змін в чинному законодавстві України у сфері документування дітей паспортними документами, після 1 квітня 2015 року Посольство після реєстрації дитини громадянином України не може внести відомості про неї до паспортів батьків.

На дитину необхідно оформлювати окремий паспортний документ.

 Узяття на облік

 Я маю дозвіл на тимчасове проживання на території Республіки Македонія. Хотіла би стати на облік. Що для цього потрібно?

 Прийняття на консульський облік громадянина України здійснюється в Посольстві України Республіці Македонія на території консульського округу, якщо Ви плануєте тимчасово перебувати на законних підставах більше ніж три місяці.

Прийняття на консульський облік здійснюється на добровільній основі на підставі заяви громадянина України або його законного представника, яка подається до Посольства особисто.

 При прийнятті на тимчасовий консульський облік Ви  подаєте до Посольства України в Республіці Македонія такі документи:

 - заяву (видається консульською посадовою особою);

 - заповнену облікову картку громадянина України, який тимчасово перебуває за кордоном (видається консульською посадовою особою);

 - паспортний документ або проїзний документ дитини;

 - копії сторінок паспортного документа або проїзного документа дитини з написами і відомостями про пред’явника документа;

 - оригінал і копію виданого компетентними органами іноземної держави дозволу, що дає право на проживання в цій іноземній державі (оригінал такого дозволу обов’язково повертається заявнику);

 - фотокартку розміром 35 х 45 мм.

 У разі звернення про прийняття на тимчасовий консульський облік законним представником, окрім зазначених документів, подаються оригінал та копія документа, що посвідчує особу та повноваження законного представника (оригінал зазначених документів обов’язково повертається заявнику).

 При прийнятті на тимчасовий консульський облік дитини віком до 16 років заява про прийняття такої дитини на облік та облікова картка на неї заповнюються одним з батьків (законним представником). У разі відсутності у дитини власного паспортного документа або проїзного документа дитини до її облікової картки додаються копії сторінок паспортних документів батьків (законних представників).

У проїзному документі дитини або паспортному документі громадянина України, який планує перебувати за кордоном тимчасово, але терміном більше ніж три місяці, проставляються штамп „Прийнятий на тимчасовий консульський облік в ..... з .....до .......”, дата, підпис консульської посадової особи та мала гербова печатка.

 За прийняття на тимчасовий консульський облік консульський збір не сплачується.

Візові питання та порядок вїзду громадян Україну на територію Македонії та громадян Македонії в Україну.

 1. До мене у гості хоче приїхати мій знайомий, він громадянин Македонії. Чи потрібно йому оформлювати візу для в’їзду в Україну? Я також хочу поїхати в Македонію. Які документи мені необхідні?

 Для громадян Республіки Македонія продовжено дію безвізового режиму в'їзду в Україну для короткострокових поїздок до 15 березня 2018 року. Відповідне рішення було прийнято Президентом України.

 Відповідно до Указу Президента України запроваджено безвізовий режим короткострокових поїздок для громадян Республіки Македонія на період з 16 березня 2015 року до 15 березня 2018 року.

 Згідно із зазначеним рішенням, громадяни Македонії можуть відвідувати Україну терміном до 90 днів за наявності дійсного паспорта, полісу медичного страхування та підтвердження фінансового забезпечення.

 При цьому положення Указу не поширюються на осіб, які в’їжджають в Україну з метою навчання, працевлаштування, з іншою метою у разі необхідності перебування в Україні понад 90 днів.

 УВАГА! Звертаємо також увагу на необхідність наявності у іноземця полісу медичного страхування та фінансового забезпечення.

 19 грудня 2013 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 884 «Про затвердження Порядку підтвердження достатнього фінансового забезпечення іноземців та осіб без громадянства для в’їзду в Україну, перебування на території України, транзитного проїзду через територію України і виїзду за її межі та визначення розміру такого забезпечення».

 Іноземці та особи без громадянства для в’їзду в Україну, перебування на території України, транзитного проїзду через територію України та виїзду за її межі до іншої держави, якщо інше не визначено законами, повинні мати кошти в

20-кратному розмірі прожиткового мінімуму на одну особу з розрахунку на місяць, встановленого в Україні на день їх в’їзду в Україну.

 Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 грудня встановлено у розмірі 1176 гривень.

 Якщо строк перебування іноземця або особи без громадянства в Україні становить менше або більше одного місяця, зазначена сума ділиться на середньоарифметичну кількість днів місяця (30 діб) та множиться на планову кількість днів (до цієї суми додається п’ять днів) перебування, а саме:

 ФЗ = ((20 х Пmin) : 30) х (КД+5),

де ФЗ - достатнє фінансове забезпечення;

 Пmin - прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць;

 КД - планова кількість днів перебування на території України.

 Таким чином, іноземець, у тому числі громадянин Македонії повинен мати кошти в розмірі 785 грн. на кожен день (60-80 дол. США в залежності від курсу дол. США)

 Для громадян України діє безвізовий режим в'їзду в Македонію з 15 березня 2013 року до 15 березня 2018 року.

 Республіка Македонія продовжила дію безвізового режиму короткострокових поїздок громадян України до цієї країни до 15 березня 2018 року. Відповідне рішення було прийнято Урядом Македонії.

 Згідно із зазначеним рішенням, громадяни України, які відвідуватимуть Македонію терміном до 90 днів протягом 180 днів з дати першого в’їзду, в’їжджатимуть на її територію за наявності дійсного паспорта для виїзду за кордон (проїзного документа дитини), полісу медичного страхування та підтвердження фінансового забезпечення із розрахунку 50 євро на день перебування.

 Таким чином, для в’їзду на територію Республіки Македонія у період до 15 березня 2018 року від громадян України не вимагатиметься пред’явлення оригіналу запрошення, завіреного МВС Республіки Македонія, або туристичного ваучера разом з підтвердженням про прийом туриста, передбачених Угодою між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Македонія про взаємні поїздки громадян від 06.02.2010 р.

 УВАГА!  В’їзд в Македонію громадян, які не досягли 18-річного віку, здійснюється лише за згодою обох батьків (усиновлювачів, піклувальників) та в їх супроводі або в супроводі осіб, уповноважених ними.

 Громадяни України, які здійснюють поїздку до Македонії наземним транспортом, повинні потурбуватися про оформлення дво- або багаторазових віз для транзитного перетину території Румунії, Болгарії, або інших транзитних держав.

 2. Ми їхали на відпочинок до Греції наземним видом транспорту. У нас була одноразова шенгенська віза, яку ми використали при проїзді територією Угорщини. На пункті пропуску нас не пустили на територію Греції. Що нам робити?

 Якщо Ви здійснюєте туристичну подорож наземним видом транспорту до Греції необхідно заздалегідь потурбуватися про наявність у Вас дво- або багаторазових шенгенських віз. При цьому слід мати на увазі, що при здійсненні подорожі наземним видом транспорту з одноразовою шенгенською візою через територію країн членів ЄС (Угорщина, Словенія, Словаччина) одноразова віза буде використана та Ви не зможете в’їхати на відпочинок в Грецію. Наявність одноразової шенгенської візи дає можливість здійснення туристичної подорожі тільки літаком.

 У такому випадку Вам необхідно буде звернутися до:  Liaison Office of the Hellenic Republic in Skopje, який розташований за адресою: Borka Taleski, 6.

 tel:       +389 2 3219 260

 fax:      +389 2 3115 718

 e-mail: grskopje@mfa.gr

 Consular Section:

 telephone:       +389 2 3219 260

 fax:                 +389 2 3130 419.

 Увага! Як показує практика, у разі оформлення одноразової шенгенської візи через консульства та Посольства Греції в Україні, грецька сторона йде на зустріч громадянам України і дає можливість продовжити свою подорож до Греції. При цьому слід мати на увазі, що рішення про оформлення візи належить виключно до компетенції грецької сторони і Посольство України в Республіці Македонія не може впливати на цей процес. У зв’язку із змінами, які сталися у питанні видачі віз для країн Балканського регіону, звертаємо Вашу увагу на те, що при оформленні нової візи у Вас будуть брати відбитки пальців та фотографування здійснюється безпосередньо у приміщенні Liaison Office of the Hellenic Republic in Skopje

 У разі якщо шенгенська віза оформлювалася через інше Посольство в Україні продовжити подорож в Грецію неможливо. Для повернення в Україну Ви можете звернутися до Посольства Румунії, Болгарії, Угорщини у Македонії з метою оформлення транзитної візи для повернення в Україну.

 Посольство Болгарії у м. Скоп’є  розташоване на вул.Златко Шнајдер, 3

 телефон:         +389 2 3229 444

 +389 2 3246 491

 +389 75 280 013

 факс:               +389 2 3246 493

 e-mail:             Embassy.Skopje@mfa.bg

 Робочий час: Понеділок - П’ятниця 08.00 – 14.00

 Консульський відділ:                    10.00 - 12.00

 Посольство Румунії у м.Скоп’є розташоване на вул. Рајко Жинзифов 42

 Канцелярія Посла

 телефон:

 +389 2  322 80 55

 +389 2  322 80 57

факс:

 +389 2  322 80 36

 e-mail:romanamb@cabletel.net.mk

 Робочий час: Понеділок - П’ятниця 08.00 – 16.00

 Консульський відділ

 телефон:

 +389 2  322 80 58

 факс:

 +389 2  322 80 36

 e-mail : consular_section@cabletel.net.mk

 Робочий час: Понеділок-Четверг 09.00 – 12.00

 Посольство Угорщини у м.Скоп’є розташоване на вул. Мирка Гинова, 27

 телефон.         +389 2 3063 423

 +389 2 3063 197

 факс.               +389 2 3063 070

 e-mail:             mission.skp@mfa.gov.hu

 Робочий час: Понеділок-Четверг 08:00 - 16:30

 П’ятниця       08:00 - 14:00

 Консульський відділ

 телефон.         +389 2 3092 046

 факс.               +389 2 3092 059

 Робочий час: Понеділок, Середа и Четверг 09:00 - 11:00

 3. Ми хочемо поїхати з Македонії на відпочинок до Чорногорії. Чи потрібно оформлювати візу?

 Для громадян України діє безвізовий режим в'їзду в Чорногорію.

 УВАГА! Просимо мати на увазі, що при транзитному проїзді територією Косово громадянам України необхідна віза. Громадяни України, які мають багаторазову шенгенську візу можуть в’їжджати та перебувати на території Косово без візи до 15 днів.

Враховуючи неодноразові випадки зняття з автобусів громадян України при транзитному проїзді територією Косово, просимо громадян України уважно вивчати маршрут слідування автобусу з території Македонії до Чорногорії та з Чорногорії на територію Македонії.

Нагадуємо, що громадяни України можуть в’їжджати, виїжджати та слідувати транзитом без візи на Балканах у такі країни: Сербія, Албанія, Македонія, Чорногорія та Боснія і Герцеговина.

 Питання нотаріату

 1. Чи можу я оформити довіреність поштою? Чи обов’язкова моя присутність для оформлення нотаріальної довіреності або заяви?

 Нотаріальні дії здійснюються виключно у присутності заявника, тобто особи, чий підпис на довіреності або заяві буде посвідчуватися консулом у нотаріальному порядку. За вчиненням нотаріальних дій громадяни звертаються виключно ОСОБИСТО.

 2. Як оформити довіреність, які документи для цього потрібні?

 Для оформлення нотаріальної довіреності потрібно особисто прибути до Посольства у прийомні години консульського відділу.

 При собі необхідно мати:

1) дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;

2)  копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта»);

3)  номер ідентифікаційного коду ДРФО;

4) копію паспорта громадянина України («внутрішнього паспорта») тієї особи, на яку оформлюється довіреність

5)   номер ідентифікаційного коду ДРФО особи, на яку оформлюється довіреність;

 При посвідченні довіреності майнового характеру на дітей, батьків або другого з подружжя – ОРИГІНАЛИ та копії ДОКУМЕНТІВ, які підтверджують родинні зв'язки квитанцію про сплату консульського збору.

Рекомендуємо у разі звернення за посвідченням довіреностей щодо продажу майна також мати принаймні копії правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності, технічний паспорт тощо).

 3. Яка вартість засвідчення підпису на заяві або посвідчення довіреності?

 Загальна вартість оформлення нотаріальної заяви становить 15 дол.США та 5 дол.США за надання технічних послуг (підготовка проекту заяви, якщо у Вас відсутня).

 Вартість оформлення довіреності коливається від 35 до 65 дол.США, залежно від предмету довіреності. Також при посвідченні довіреностей майнового характеру враховується, ким  довірена особа доводиться особі, яка видає довіреність.

 Якщо довірена особа є дитиною, другим з подружжя або батьком чи матір’ю і спорідненість доведена шляхом пред’явлення оригіналу свідоцтва про одруження, про народження, про переміну прізвища тощо – застосовується пільговий тариф.

 Наприклад: посвідчення довіреностей на право користування і розпорядження майном дітям, другому з подружжя, батькам коштує 30 дол.США, іншим особам – 60 дол.США.

За підготовку проекту довіреності стягується 5 дол.США (надання технічних послуг).

Також слід враховувати, що будь-яка нотаріально посвідчена довіреність підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі довіреностей (ЄРД).

 У зв’язку з відсутністю у закордонних дипломатичних  установ доступу до згаданого реєстру, підпис заявника на заяві про реєстрацію довіреності у Єдиному реєстрі довіреностей повинен бути нотаріально засвідчений.

 Вартість оформлення нотаріальної заяви про реєстрацію довіреності у ЄРД становитиме 20 дол.США.

4. Мені необхідно оформити  прийняття/відмову від прийняття спадщини. Що мені робити?

Заяви щодо прийняття спадщини або відмови від прийняття спадщини (у т.ч. на користь іншого спадкоємця) подаються протягом встановленого законом терміну (6 місяців з часу відкриття спадщини. Протягом цього терміну заява  може бути відкликана заявником). Така заява подається  особисто. Для оформлення такої заяви у Посольстві необхідно:

 - звернутися до установи особисто у приймальні години;

 - мати при собі дійсний паспорт громадянина України для виїзду за кордон та копію його першої сторінки;

 - надати свідоцтво про смерть спадкодавця, засвідчене у встановленому порядку та перекладене державною мовою, якщо воно видавалося іноземними органами, або його нотаріально засвідчену копію;

 - надати документ, що підтверджує родинний зв’язок зі спадкодавцем та його копію;

 - надати копію заповіту (якщо заповіт оформлювався);

 - повідомити назву нотаріальної контори, де знаходиться спадкова справа.

 Питання реєстрації шлюбу

 1. Я зареєструвала шлюб на території Республіки Македонії. Компетентні органи РМ кажуть про необхідність ще його реєстрації в Україні. Куди я повинна звертатися?

 Відповідно до Розділу III (Сімейне право) ст.25 (укладення шлюбу) Договору між Україною та Республікою Македонія про правову допомогу в цивільних справах:

 1. Умови укладення шлюбу для кожного з подружжя  визначаються законодавством Договірної Сторони, громадянином якої він є.

 2. Форма укладення  шлюбу  та  перешкоди  до  його  укладення визначаються законодавством тієї Договірної Сторони,  на території якої шлюб укладається.

 Згідно зі статтею 21 Сімейного кодексу України шлюбом є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у органі державної реєстрації актів цивільного стану.

 Відповідно до статті 27 Сімейного кодексу України Державна реєстрація шлюбу засвідчується Свідоцтвом про шлюб.

 Якщо реєстрація актів цивільного стану була проведена компетентними  органами держави перебування, про що свідчить відповідний документ, то  повторна реєстрація в дипломатичному представництві або консульській установі або в органах реєстрації актів цивільного стану в Україні не провадиться.

 Згідно з статтею 12 Договору між Україною та Республікою Македонія про правову допомогу в цивільних справах, документи, складені або завірені відповідною установою юстиції одної Договірної Сторони, скріплені печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, приймаються на території другої Договірної Сторони без будь-якого іншого засвідчення. Це стосується також копій та перекладів, засвідчених відповідним чином.

 Документи, які на території однієї Договірної Сторони розглядаються як офіційні документи, користуються і на території іншої Договірної Сторони доказовою силою офіційних документів.

 Таким чином, свідоцтво про шлюб, видане громадянці України компетентними органами Республіки Македонія, визнається на території України, повторна реєстрація шлюбу не проводиться і громадянка України вважається такою, що перебуває у шлюбі.

 2. Я планую зареєструвати шлюб з громадянином Македонії. Мені сказали в компетентних органах РМ, що потрібна довідка з Посольства про відсутність перешкод для реєстрації шлюбу. Як я можy отримати від Посольства таку довідку? Що для цього необхідно?

 Згідно із законодавством Республіки Македонія щодо реєстрації актів цивільного стану для реєстрації шлюбу на території Македонії іноземний громадянин має подати довідку про відсутність перешкод для укладення шлюбу, видану уповноваженим органом держави його громадянства.

 Водночас, Правилами реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції від 18.10.2000 № 52/2 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 22.11.2007 №1154/5) та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 22.11.2007 за №1305/14572, змінено підставу підтвердження громадянами України та особами без громадянства сімейного стану для реєстрації шлюбу.

 Для реєстрації шлюбу на території Республіки Македонія громадянину України необхідно надати заяву, в якій особа повідомляє про себе, що вона ніколи не перебувала у шлюбі, або про те, що вона раніше перебувала у шлюбі, але зараз її шлюб припинено та відсутні перешкоди для укладення шлюбу. Зазначена заява повинна бути нотаріально засвідчена в Україні або консульською посадовою особою.

 У разі, якщо Ви маєте нотаріально засвідчену в Україні заяву, Вам необхідно перекласти її на македонську мову та цей документ подається в органи РАГС Республіки Македонія. У такому випадку Посольство України в Республіці Македонія будь-якого іншого документа не дає. У разі вимоги органами РАГС саме довідки від Посольства необхідно роз’яснити наступне.

 Про зазначені зміни у законодавстві України Посольство України в Республіці Македонія інформувало Міністерство закордонних справ Республіки Македонія, та була отримана офіційна нота № 6-1941/6 од 25 вересня 2013 р. з інформацією про те, що органи Управління з ведення реєстраційних книг Республіки Македонія, замість довідки про відсутність перешкод для укладення шлюбу, виданої у Посольстві України в Республіці Македонія, прийматимуть нотаріально засвідчені в Україні заяви з перекладом на македонську мову або заяви, засвідчені посадовою консульською особою.

 У разі відсутності у Вас нотаріально засвідченої в Україні заяви Ви можете оформити її у Посольстві України в Республіці Македонія.

 Для цього Вам необхідно надати наступні документи;

 1) написати на консульському прийомі заяву про те, що ніколи не перебували у шлюбі, або перебували, але зараз цей шлюб припинений і відсутні перешкоди для укладення шлюбу;

 2) оригінал та ксерокопію паспорта громадянина України для виїзду за кордон (оригінал повертається заявнику, ксерокопія додається до заяви);

 3) свідоцтво про народження (після прийняття документів повертається, до заяви-анкети додається його копія);

 4) у разі, якщо громадянин України перебував у шлюбі, і цей шлюб розірваний,  копія свідоцтва про шлюб або витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища та свідоцтво про розірвання шлюбу (до 24.07.2010 р.) або рішення суду про розірвання шлюбу (після 24.07.2010 р.)

 5) квитанцію про сплату консульського збору в розмірі 20 дол. США (5 дол. США – технічні послуги та 15 дол. США – за засвідчення вірності підпису на заяві). Консульський збір за вчинення консульських дій у Посольстві сплачується заявником у безготівковому вигляді на окремий рахунок, відкритий у Комерційному банку Скоп’є.

 Після отримання вищезгаданих документів консульська посадова особа готує відповідну заяву, на якій засвідчує Ваш підпис. Заява видається українською та македонською мовою у день звернення громадянина України до установи.

 3. У мене шлюб зареєстрований в Республіці Македонія та документ про реєстрацію шлюбу виданий на території Республіки Македонія. Компетентні органи України вимагають  проставлення штампу «Apostille» на цьому документі. Що я повинна робити?

 Статтею 12 Договору між Україною та Республікою Македонія про правову допомогу в цивільних справах передбачено, що документи, складені або завірені відповідною установою юстиції (органами, уповноваженими приймати рішення та здійснювати відповідні дії у цивільних, сімейних, господарських і трудових справах) однієї Договірної Сторони, скріплені печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, приймаються на території другої Договірної Сторони без будь-якого іншого засвідчення. Це стосується також копій та перекладів, засвідчених відповідним чином.

 Тобто, офіційні документи, видані або посвідчені компетентним органом Республіки Македонія, не потребують додаткового засвідчення для використання на території України і визнаються чинними в Україні без проведення додаткової легалізації або проставлення штампу „APOSTILLE”. Така ж сама процедура і відносно документів, виданих в Україні, для подальшого використання на території Республіки Македонія.

Оформлення довідки про непритягнення до кримінальної відповідальності та відсутність судимості в Україні.

Мені для оформлення дозволу на проживання на території Республіки Македонія для пред’явлення до компетентних органів Македонії необхідна довідка про відсутність судимості та непритягнення мене до кримінальної відповідальності. Чи можу я через Посольство отримати такі документи?

 З метою витребування інформації про непритягнення до кримінальної відповідальності та відсутність судимості в Україні Ви можете звернутися до Посольства України в Республіці Македонія.

Законодавством Македонії передбачено надання двох документів. Після здійснення перевірки компетентними органами України Посольство України в Республіці Македонія видає тільки одну довідку, в якій зазначається запитувана Вами інформація.

 З метою отримання відповідної довідки Вам необхідно:

 - власноручно написати заяву до консульського відділу Посольства України в Республіці Македонія;

 -  надати оригінал та ксерокопію закордонного паспорта (у разі наявності також копію внутрішнього паспорта, 1,2 сторінки та сторінку з реєстрацією  в Україні);

 - ксерокопію свідоцтва про народження;

 - надати квитанцію про сплату консульського збору. Консульський збір за вчинення консульських дій у Посольстві сплачується заявниками у безготівковому вигляді на окремий рахунок, відкритий у Комерційному банку Скоп’є.

 Консульський збір за витребування інформації  складає:

 40 дол. США (15 дол. США + 25 дол. США) – 15 дол. США - за розгляд заяви щодо витребуваного документа та 25 дол. США – за видачу документа.

УВАГА! Термін отримання відповіді з Україні зазвичай складає 2-3 тижні. Після отримання інформації від Міністерства закордонних справ України Посольство України в Республіці Македонія повідомляє Вас про надходження відповіді та готує відповідну довідку, яку Ви можете отримати на наступний день після дзвінка.

Інформаційна брошура щодо надання інформаційно-консультативної допомоги  громадянам України, які повертаються в Україну за процедурою добровільного  повернення, видворення або у порядку реадмісії  

Для тих хто повертається до України після тривалого перебування за кордоном


Консульський відділ Посольства України в Республіці Македонія
Керівник: Палагусинець Ростислав Васильович
Перший секретар
Адреса: ул.Альберт Швайцер, 7-9, Скопjе, 1000. Переглянути на мапі
Телефон: (+3892) 317 8120
Факс: (+3892) 317 8120
Ел. пошта: emb_mk@mfa.gov.ua
Графік роботи:

Monday, Tuesday, Thursday, Friday: 08:30 - 11:30, except holidays